8 egyszerű marketing tipp kezdőknek – 2021

Marketing tippek

Brian Sheppard

CEO, Marketing Menedzser

2021.10.19.

Értsd meg a vásárlókat

A célközönség meghatározása nagyban hozzájárul az üzenet megalkotásához. Ehhez az alábbi kérdéseket kell megválaszolnunk

  • Mi a célpiacod?
  • Mit kérdeznek leggyakrabban az ügyfeleid?
  • Melyek a leggyakoribb negatív észrevételek a termékeddel kapcsolatban?
  • Akár digitálisan, akár szórólapokat osztva, egy célzott üzenet továbbítása valószínűleg nagyobb hatást ér el, mint egy általános marketing kampány.

Akár online, akár offline hirdetsz, egy célzott és egyszerű üzenet felépítése ezekből a válaszokból kiemel téged a tömegből.

Használj rövidebb címeket

Az e-mail marketing hatékony, de tudtad, hogy a megnyitási arány jelentősen megemelkedhet, ha a tárgynak rövidebb címet adsz meg? Ne feledd, hogy egy emailben nem az egész történeted kell elmondanod, csak azt kell elérned, hogy az emailt kapó személyt eléggé érdekelje a mondanivalód ahhoz, hogy megnyissa az e-mailt, és kövesse a cselekvésre való felhívást. Ha igazán ki akarsz tűnni a tömegből, válassz egy szót, és emeld ki, valamint arra építsd címeid.

Használd ki a közösségi média lehetőségeit

A közösségi média piacvezető megoldás a termékek reklámozására. Használd ki te is a lehetőségeit. Kezdésnek érdemes 1-3 platformot választani, amelyik legjobban illik a platformodhoz. Egy pékség esetében például a Facebook, Instagram és TikTok kombináció egy jó választás. Facebookon és Instagramon lehet nyereményjátékkal, újdonságokkal felkelteni a vásárlók figyelmét, míg a TikTokon lehet egyszerű videókat gyártani a péksütik készítéséről. Ezeken a platformokon könnyen be tudod mutatni a vállalhozásod történetét és értékeit. Amennyiben magadnak csinálsz mindent, minőségi tartalommal 3 hónap alatt, teljesen díjmentesen is lehet szép eredményeket elérni.

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás az a folyamat, aminél a weboldalad szöveges tartalmának felépítése elősegíti, hogy oldalad megjelenjen a google keresések első találatai között.

Egy kutatás szerint az első öt helyen lévő weboldalak forgalma a kattintások 67 százalékát teszi ki, tehát ez a szám csak a keresésekből származik.

A Google Trends és az Ubersuggest ingyenes eszközök használatával megnézheted mire keresnek rá az emberek egy adott iparágban. A blog cikkek írása ezen eszközök segítségével történik. A legkeresetebb kulcsszavakat felhasználva írjuk a cikkeket weboldalunkra, ez is segít a keresési találatokban előrébb kerülni.

Legyél egyértelmű

Mennyire ismerik az emberek a terméked és annak használatát? A feltaláló/tulajdonos gondolhatja, hogy egyértelmű a termék működése, de egy potenciális vásárló számára nem biztos, hogy az. Győződj meg róla, hogy az emberek tudják értelmezni az általad nyújtott összes szolgáltatást/terméket. Legyen egyszerű módja annak, hogy az emberek kapcsolatba léphessenek veled, és fontold meg az árak könnyen elérhetővé tételét a brosúrákon, a weboldalon vagy akár a névjegykártyákon. Minél kevesebb munkával jár az ügyfél számára, hogy kapcsolatba lépjen veled vagy megtalálja az információt, amit keres, annál valószínűbb, hogy ezt meg is teszi.

Nyereményjáték

Az emberek szeretik a nyereményeket, ezért a nyereményjáték kampányok sok potenciális vásárlót vonzhatnak be. Nem feltétlenül kell nagy értékű nyereményre gondolni, de ez is olyan, mint egy hirdetés, minél nagyobb a költsége, annál nagyobb eredményeket érhetünk el vele. Ezért érdemes megfontolnod akár saját termék kisorsolását, ezzel bemutatva vállalkozásod és szolgáltatásod.

Hirdess

Manapság már egy átlag felhasználó is könnyen tud sikeres hirdetést létrehozni. Az olyan platformok, mint a Google és a Facebook egyre inkább átveszik a közönségcélzás irányítását, mivel ezzel egyidejűleg eltávolodnak a kézi beállítási lehetőségektől. Az algoritmusuk egyre jobban megértik, hogy mely hirdetési képek és szövegek vezetnek a legjobb kattintási és konverziós arányokhoz.

Példaként a Facebook Ads felületen létrehozunk egy hirdetést. Mindent beállítás állíthatunk automatikusra, hiszen adatközpontú megközelítést alkalmazunk. A képek és hirdetési szövegek helyére fontos, hogy több változatot töltsünk fel, nyomon tudjuk majd követni, hogy melyik hirdetés teljesít a legjobban. A teljesítmények alapján azonosítsuk, hol vannak hiányosságok, majd olyan új képet tervezünk, amely közvetlenül befolyásolja ezeket a rosszul teljesítő mutatókat.

Erre egy egyszerű példa egy étterem, ahol a marketinges csapat feltölt több képet a hirdetéshez, ezek a képek az étlapon szereplő ételek. Ha például a hamburger sokkal jobban teljesít, mint a többi étel, akkor a Facebook a hirdetésre szánt összegből többet költ arra a hirdetésre, a többitől megvonva az összeget. Így, hogy az étterem tudja mi teljesít a legjobban, feltölthet több képet arról az ételről, többféle szöveggel esetve, ezzel tovább növelve a kampány hatékonyságát. Ez egy jól működő és egyszerű módszer a hirdetésre.

Legyél következetes

A boldog ügyfél visszatérő ügyfél, és ha terjeszti mennyire elégedett a termékeddel, az egy nagyszerű és ingyenes eszköz. Az emberek megbíznak az ismerőseik ajánlásaiban. Ha több ember szerint nálad készül a legjobb szalonnás szendvics Budapesten, gondoskodj róla, hogy minden alkalommal ugyanolyan legyen. Nincs rosszabb a következetlen kiszolgálásnál, és ha a vásárló tudja, hogy mindig ugyanazt kapja, akkor valószínűleg nemcsak visszatér, hanem meg is osztja másokkal élményét.

Tudd jól kezelni, ha a kampányod nem lesz egyik napról a másikra sikeres. Az általános szabály az, hogy hat hónapot kell adni, hogy gyökeret eresszen a stratégiánk, hogy elérhesd a kívánt eredményeket.

Több cikk, amit kedvelhetsz…

Nincs találat

A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük